דרעי ב'קול חי': "כל ההסכמים עם הליכוד יישומו במלואם עד הפסיק האחרון"

    דוד לזר No Comments on דרעי ב'קול חי': "כל ההסכמים עם הליכוד יישומו במלואם עד הפסיק האחרון"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יושב ראש ש"ס ושר הכלכלה אריה דרעי מבטיח הבוקר (רביעי) ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' כי כל ההסכמים שנחתמו בין הליכוד לש"ס ויהדות התורה יישומו במלואם.

    דרעי הבהיר כי המפלגות החרדיות עובדות יחד, והצהיר כי לא יאפשר חסימה של שילוב חרדים בתעסוקה במגזר הציבורי והפרטי.

    דרעי התייחס למשבר האבטלה בדרום ואמר כי "אני מטפל כבר בנושא האבטלה בדרום, למגר את האבטלה לגמרי –  זו מילה קשה אבל אפשר להתמודד איתה, לברוח מהבעיות אסור", לדבריו, "הצוות המקצועי במשרד אמר לי, בשביל מה אתה נוסע לשם למפעל, בשביל מה אתה צריך להיכנס לזה, זה קשור לשר האוצר לא אליך".

    "אני מאמין שצריך לעבוד בשטח ולא מהמשרדים, אתמול הבאתי את כל צוותי המשרדים – הכלכלה והנגב והגליל – לדרום, ישבנו שם עם ראשי הערים, וזאת בכדי למצוא פתרון לבעיה".

    "יש את המשבר של מפעל 'כיל', שכבר 3-4 חודשים אני פועל גם עם הנהלת כיל בארץ וגם עם ההנהלה בחו"ל,  העניין כמעט פתיר עוד לחץ קטן והסיפור יסתיים בטוב, היום אמור להיות דיון בעניין בבית המשפט ואני מקווה שהשופטת תסגור את הסיפור".

    "אולם מעבר לבעיה הנקודתית של 'כיל", אומר דרעי, "יש את הבעיה העמוקה של האבטלה בערד דימונה מצפה רמון וירוחם, יש שם בעיה קשה של אבטלה כפולה, גם כי הם מקומות מרוחקים וגם כי ההטבות לפריפריה קיימות גם בבאר שבע. ראיתי בשנתיים האחרונות כמה מפעלים נסגרו ולא עשו כלום, צריך לשבת עם המפעלים, כל עיר עם טיפול מיוחד ונקודתי".

    אחד השינויים הראשונים לטובת המגזר החרדי בוצע אמש בישיבת הממשלה החגיגית, מעתה, גם האברכים יוכלו לקבל סבסוד למעונות יום, לדבריו של דרעי, "נושא המעונות לא היה דבר פשוט, הייתה ישיבה חגיגית לכבוד יום ירושלים והצלחנו להכניס את הנושא לממשלה, ראיתי סעיף אחר שקשור למנהל התכנון אז הכנסתי גם את זה לישיבה החגיגית", לדבריו של יו"ר ש"ס, "ההחלטה מתקנת הרבה, הרי יאיר לפיד רצה לגרום לאברכים לעזוב את הכוללים ושיצאו לעבודה – ובשביל זה הוא הגביל את הסבסוד רק לגברים חרדים שעובדים".

    "מה שלפיד עשה – זה עוול, להשתמש נגד האשה החרדית שעובדת רק בגלל שבעלה לומד תורה – זה דבר חמור ואת זה תיקנו אמש", לדבריו, "אם רוצים לעודד שהגברים יעבדו צריך הכשרה ומלגות ולתקן את האפליה במשרדי הממשלה נגד עובדים חרדים".

    "הפעם אני לא הולך לבקש טובות ולהיות שתדלן במשרדי הממשלה, אני הפעם האחראי על הכלכלה", אמר דרעי בסיפוק רב.

    דרעי התייחס לקואליציה הצרה ואמר כי "הדרך הטובה להרחיב את הממשלה היא לשלוט ולהתנהל נכון, כיום יש לנו קואליציה קטנה ומאוד הומוגנית, יש אווירה אחרת של יחד של איש את אחיו יעזרו, אווירה שרוצים שיצליחו. אין כמעט חילוקי דעות", אמר דרעי ב'קול חי'.



    0 תגובות